Please note the new address for this forum : forum.excito.org. The old address redirects here but I don't know for how long. Thanks !
New user's registration have been closed due to high spamming and low trafic on this forum. Please contact forum admins directly if you need an account. Thanks !

Väldigt sur på ofungerande bubba

Got problems with your B2 or B3? Share and get helped!
Post Reply
winzhangout

Väldigt sur på ofungerande bubba

Post by winzhangout »

Efter miljoner problem med att sätta upp min bubba two har jag fått ett jätteroligt problem.

När jag kopierar en fil i vista till den så hänger den sig går inte att stänga av med knappen på baksidan eller komma in i nån meny i den så man måste rycka ut strömkabeln, händer varje gång nu. Asså jag har pröjsat 4000:- för den här och eftersom det inte finns ett support telefonnummer som jag har hittat iafl. Så vill jag ha ett snabbt svar på vad jag skall göra, skall jag skicka tillbaka den och få den ersatt eller kan jag häva köpet jag är oerhört trött på den här som bara har massa problem, och frågor i detta forum besvaras ju inte ens.
johannes

Post by johannes »

Hej winzhangout,

Mycket tråkigt att höra att du har problem, och vi kommer självklart att göra vad vi kan för att hjälpa dig, eller låta dig returnera den om du hellre vill det.

Ang. svar pÃ¥ forumfrÃ¥gor hÃ¥ller jag med om att det drar ut pÃ¥ tiden ibland, vi har huvudfokus pÃ¥ snabba svar pÃ¥ [email protected]. Vi ber om ursäkt för detta.

Angående problemet med hängning är det nåt vi känner till, och arbetar hårt på. Det verkar vara något med kärnan i senaste uppdateringen som i vissa udda fall utlöser en hård hängning.

Vänligen maila [email protected] (om du inte redan gjort det), sÃ¥ fÃ¥r du svar där inom kort.
/Johannes (Excito co-founder a long time ago, but now I'm just Johannes)
winzhangout

Post by winzhangout »

Jag förstår, är iafl mycket nöjd med responsen på mail svaret, gick hur fort som hellst, tänder lite hopp om att jag ev kanske får den att fungera som jag vill nu.
Gunnarsson

Post by Gunnarsson »

Inte för att vara sån men du kanske ska ändra attityden om du vill ha hjälp. :idea:

Detta är ju känt ett fel som dom jobbar på för att bli av med. Jag fick samma problem efter att jag började leka fritt med min bubba.
Men efter att ha flash:at om den så fungerade allt bra igen. Kanske skulle prova det?

En sak du kanske ska till dig är ju att med den friheten som bubban ger så leder det ju också till buggar ibland.
Om du endast är ute efter användarvänlighet så kanske du skulle skaffa något från de kända tillverkarna som begränsar dig att endast göra vissa saker. Men med en utförlig manual.
Bubban är ju en dröm för oss som gillar möjligheter och inte kräver full support på allt.

Hoppas det löser sig för dig.

Mvh
GG
johannes

Post by johannes »

winzhangout,

Vill bara kolla att du är nöjd nu, allt är igång och funkar som det ska?

Hälsningar,
/Johannes (Excito co-founder a long time ago, but now I'm just Johannes)
winzhangout

Post by winzhangout »

Jo jag är faktiskt nöjd med den efter ha fått hjälp att komma igång med phpmyadmin. Det enda är ju filkopieringen men det är jag rätt säker på att ni jobbar på en lösning på att den hänger sig, sen ibland kommer man inte åt home katalogen från vista säger att man inte har admin rättigheter eller nått, men en reboot av bubban brukar lösa felet.

Mvh
Kim Tell
Post Reply