Jag har massa problem. Först vad kommer skillnaden bli om jag låter bubban vara endast server och låta routern sköta all port och ip hantering? kommer den kunna användas som webserver, ftp, o.s.v iafl?
Mitt torrent program säger hela tiden att jag har fel i nätverksanslutningarna och jag nåt en topp hastighet på max 100kb/s istället för 800kb/s med bubban som server/firewall/router kör port 10000 på utorrent. Bubban försvinner också med jämna mellanrum från filhanteringen i Vista så jag måste boota om allt =(
Jag testade att i routern ställa in under ??WAN?? en statiskt IP adress istället för DHCP då får jag att jag inte kan spara för "WAN gateway ip adress 81.236.2.1 must be withing the WAN subnet" men man kanske skall låte det vara DHCP där i routerns konfig? Hur man öppnar portar är rena gåtan i bubban jämfört med routern där man väljer program och port man vill öppna, i bubban är det ju en massa och fylla i samt man inte väljer program heller för den delen, men kanske jag som är trög.
Imorgon får jag mitt 100mb/s lan hem och kommer bubban inte upp i snabbare hastigheter så råder det ju ingen tvekan om vad jag gör om jag varken får hjälp med detta eller det det inte blir någon skillnad, vill ju inte ha en propp inkopplad på linan.
Please note the new address for this forum : forum.excito.org. The old address redirects here but I don't know for how long. Thanks !
New user's registration have been closed due to high spamming and low trafic on this forum. Please contact forum admins directly if you need an account. Thanks !