hej, jag fick min bubba 2 i dag ( en utan hd ), jag monterade min 500GB hd i den sen tog jag usb minnet ni sände med sat i en av portarna på bubban sen hål jag in reset/powerknappen sen kopplade jag in el-kabeln, när jag fotfarande hål in kanppen sen efter några sec började lampan blinka fanatiskt tror det betyder den formaterar hden eller?, den har nu hålt på så i 1 timma är det normalt det tar så lång tid?
skulle jag gjort nåt med usb minnet innan jag kopplade in den för så jag faade det så har ni redan lakt in image filen på den när jag fick den på
posten, jag provade gå in på minnet i min windows vista med den ville formatera den är det normalt? kan det va så ni har minnet i ett anat
filsystem?
kan du skriva en steg för steg för min på svenska från att man hat koplat in hden tills webguin är uppe,,
jag kör med dhch serv
Please note the new address for this forum : forum.excito.org. The old address redirects here but I don't know for how long. Thanks !
New user's registration have been closed due to high spamming and low trafic on this forum. Please contact forum admins directly if you need an account. Thanks !
behöver hjälp med min box jag fick i dag
Tjena,
Det låter konstigt, du verkar göra rätt. Steg för steg:
1) Sätt i USB-minnet i valfritt USB-uttag
2) HÃ¥ll inne knappen
3) Stoppa i strömmen
4) Vänta ca 4 sekunder, släpp knappen
5) Nu ska lampan blinka, och efter en stund börjar den blinka snabbare. Efter ca 20-30 minuter blinkar den åter långsammare, för att sen övergå i fast sken. Klart!
Möjliga felorsaker:
1) Fel på ditt USB-minne. Testa ladda ner http://update.excito.net/install/latest ... ll-1.1.zip och packa upp till usb-minnet. (Och om windows vill formattera ditt minne kanske det är en bra idé?)
2) Fel på hårddisken. Vad har du för disk? Gammal/ny? Du vet att den ska fungera?
Det låter konstigt, du verkar göra rätt. Steg för steg:
1) Sätt i USB-minnet i valfritt USB-uttag
2) HÃ¥ll inne knappen
3) Stoppa i strömmen
4) Vänta ca 4 sekunder, släpp knappen
5) Nu ska lampan blinka, och efter en stund börjar den blinka snabbare. Efter ca 20-30 minuter blinkar den åter långsammare, för att sen övergå i fast sken. Klart!
Möjliga felorsaker:
1) Fel på ditt USB-minne. Testa ladda ner http://update.excito.net/install/latest ... ll-1.1.zip och packa upp till usb-minnet. (Och om windows vill formattera ditt minne kanske det är en bra idé?)
2) Fel på hårddisken. Vad har du för disk? Gammal/ny? Du vet att den ska fungera?
/Johannes (Excito co-founder a long time ago, but now I'm just Johannes)
jo jag fick det att funka nu jag var tvungen att lägga in mappen installera på nytt på usb minnet,, har du nån bitorrent kligen tu kan rekomendera till boxsen med webgui
föresten snälla jag ber er jag ber till gud bytt ut skruva på backstycket på boxsen till nästa version eller send med en nyckel till den typ som ikea gör, för dom skruvarna är ett helvete om du ej har nyckel, och jag tror inte så många har såna nycklar, jag blev så trör på dom så jag bytte ut dom mot hd skruvar (guld färgade ;-p)
föresten snälla jag ber er jag ber till gud bytt ut skruva på backstycket på boxsen till nästa version eller send med en nyckel till den typ som ikea gör, för dom skruvarna är ett helvete om du ej har nyckel, och jag tror inte så många har såna nycklar, jag blev så trör på dom så jag bytte ut dom mot hd skruvar (guld färgade ;-p)
johannes wrote:där finns ju en inbyggd bittorrent!Logga in som dig själv (inte 'admin') och klicka 'downloads'.
jag vill ha en som man kan prioretera och välja mappen den ska sparas i typ en mapp som heter tv serier, typ som torrentflux, men nån annan.. hur många torrent filer klagar boxsen av att laddaner samtidigt?
ah, det kan jag inte hjälpa dig med, är inte mitt expertområde. Maila [email protected] eller sök på forumet.
Vår inbyggda klarar många iaf, vet inte om där finns nån gräns.
/Johannes (Excito co-founder a long time ago, but now I'm just Johannes)
Johannes hur gick det med Twonky kommer ni fixsa den till boxsen? tänker på ditt inläg här
http://www.twonkyforum.com/viewtopic.ph ... bba#p19853
http://www.twonkyforum.com/viewtopic.ph ... bba#p19853
johannes wrote:ah, det kan jag inte hjälpa dig med, är inte mitt expertområde. Maila [email protected] eller sök på forumet.