Just shoot me !!!DanielM wrote:
Tror det löser sig om du håller nere shift och trycker på webläsarens reload-knapp.

Just shoot me !!!DanielM wrote:
Tror det löser sig om du håller nere shift och trycker på webläsarens reload-knapp.
Har faktiskt också tänkt i samma banor. Har nämligen exakt samma problem. Ganska störigt när man har lampor som man har tänkt ska släckas lite lagom efter att man har gått och lagt sig och så släcks de inte.MagnusJonsson wrote:Nå, mitt förslag (vet inte om ni tycker det är en bra eller dålig idé) är att man skulle kunna konfigurera HomeAutomation så att det automatiskt sker ytterligare ett släcknings (eller tändningsförsök) c:a 30 sekunder (tja, eller 1 minut om det är enklare) efter det första. Då skulle kanske sannolikheten öka att man alltid får lampor att tändas eller släckas vid de valda tillfällena.
(Helt enkelt kompensera för hårdvarans tillkortakommanden)
Code: Select all
tdtool -v 70 -d 1
/usr/src/telldus-core/tdtool/tdtool --off 1
/usr/src/telldus-core/tdtool/tdtool --dimlevel 0 --dim 1
JeppMagnusJonsson wrote:Är det något som kanske fixas till nästa version?
Det kan nog bli före påsk med lite tur...MagnusJonsson wrote:När i tiden kan man hoppas på leverans ?
Wow, det blir en trevlig påskpresent !!DanielM wrote:
Det kan nog bli före påsk med lite tur...
Hej,edit: Just det, kom på en bra sak till att veta. Den officiella versionen av telldus-core går tyvärr inte att kompilera om man inte har en massa qt-jox installerat, vilket man inte har (och inte vill ha) på en Bubba. Jag moddade lite för att över huvud taget kunna kompilera. Du kan hämta min moddade version (inga garantier!) här: http://www.kolefors.se/telldus-core-201-danielmod.tgz
Nä, den hade jag visst plockat bort. Trodde nog ingen var intresserad längrekorque wrote:Du hade en moddad version av 2.0.1, men länken fungerar inte.
Hjääälp!![]()
$ mysql --user=root --password=12345
Nope, is was the right one. :/Cheeseboy wrote:Wrong password?
Please try this:I think the default MySQL root password is blank...Code: Select all
$ mysql --user=root --password=12345
Best regards,
Cheeseboy
EDIT:
Just so you know, this is the forum for Bubba 1. If you are the owner of a B3, please use the appropriate forum "B2 & B3 Support". - Cheers!